اخبار داخلی
شماره: 3411
1392/05/31 - 08:56
ارايه دو روش جديد جراحي و اكوي سه بعدي قلب و عروق توسط استادان برجسته جهان در مشهد

رييس ششمين كنگره بين المللي قلب و عروق رضوي از ارايه دو روش جديد جراحي و اكوي سه بعدي قلب و عروق توسط اساتيد برجسته جهان خبر داد و گفت: در اين كنگره اين دو روش جراحي و اكو پيشرفته به صورت زنده به جراحان و متخصصان قلب و عروق آموزش داده مي شود.

به گزارش بنیان، دكتر سعيد عبدالحسيني درحاشيه برگزاري ششمين كنگره قلب و عروق رضوي در جمع خبرنگاران افزود: با استفاده از اين دو روش جديد جراحي، ميزان مرگ و مير بعد از عمل جراحي قلب كاهش مي يابد و هزينه هاي سنگين اقتصادي نيز به حداقل خود مي رسد. 
وي ادامه داد: يكي از اين روش هاي جراحي آيزن منگر (جراحي همزمان پيوند قلب و ريه) است كه توسط استاد برجسته اي به نام پروفسور باتيستا صورت مي گيرد و رزيدنت‌ها و جراحان قلب و عروق مي‌توانند اين روش را از وي بياموزند. 
عبدالحسيني افزود: اين روش جراحي بسيار سنگين و خاص بوده و از موفقيت بسيار بالايي در جهان برخوردار است. 
مدير عامل بيمارستان رضوي خاطر نشان كرد: خطر مرگ و مير در جراحي هاي قلب و عروق حدود ۴۰ درصد است اما ميزان مرگ و مير و از كار افتادگي بعد از عمل جراحي، در اين روش به اندازه قابل توجهي كاهش مي يابد. 
عبدالحسيني ياد آور شد: با انجام اين عمل جراحي، كشور ما از اعزام بيمار به خارج بي نياز خواهد بود. 
وي در توضيح روش جديد ديگر جراحي قلب و عروق كه قرار است به طور زنده پخش شود به پاكسازي رگ هاي خوني اشاره كرد و گفت: اين جراحي نيز توسط يك استاد برجسته به نام پاراپاس انجام مي شود كه بسيار كار مهم و شاخصي محسوب مي شود.
به گزارش ایرنا، همچنين عبدالحسني خاطر نشان كرد كه در اين كنگره براي اولين بار در ايران اكوي سه بعدي قلب توسط اساتيد برجسته آلماني و ايراني انجام مي شود. 
مدير عامل بيمارستان رضوي در توضيح مزاياي استفاده از اين روش كمك تشخيصي گفت: اكوي سه بعدي قلب به جراح كمك مي كند كه قسمت‌ها و زواياي مختلف قلب و عروق را مشاهده كند. 
عبدالحسني با بيان اينكه ايران در حوزه قلب و عروق از توانمندي هاي بسيار بالايي برخوردار است گفت: حضور استاتيد برجسته از سراسر جهان در اين كنگره خود تاييد كننده اين موضوع است. 
ششمين كنگره قلب و عروق رضوي از روز چهارشنبه به مدت سه روز در بيمارستان رضوي برگزار مي شود و آخرين نتايج و يافته هاي علمي در اين حوزه در اين كنگره ارايه مي شود . 
پایان مطلب/
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved